fredag 12. august 2022

 

HEI IGJEN - ALLE GODE TING ER TRE!!

En akilles skade/operasjon og to rygg brudd de siste par årene – «alle gode ting er tre» sies det! Det må jo bety at det ikke kommer noe mer dritt i min vei på en stund. Jeg har fortsatt to armer og to bein og de funker bra etter hvert, dog skal sies at et bein henger litt etter. 

Men det er ikke verre enn at jeg snart er klar for nye eventyr med Bijou i Middelhavet.  Etter mitt livs mest klønete og uheldige fall med ski på beina i mars i år måtte jeg dessverre avlyse vårens seilas opp langs Sardinia/Korsika, over til den franske riviera og ned til Barcelona. Det var tungt og leit, og beklagelig overfor de som skulle vært med der. Men kroppen min var altså ikke klar i tide.   

Nå er kroppen ganske bra og med gode kompetente mannskaper som vet «hvor skapet skal stå» eller rettere sagt på båt språket «hvor båten skal gå», når små og større katastrofer slår ned som «manna fra himmelen» der ute på havet eller der inne i små trange havner, ja da blir det flotte greier å seile fra Sardinia til Lisboa i høst med folk som trives på sjøen.

Jeg drar til Cagliari på Sardinia allerede tirsdag 16. august, der Bijou har ligget i opplag ved Capitana Marina siden midten av juli i fjor, for det aller meste på land.  Fire mannskaper dukker forhåpentligvis opp i dagene derpå sånn at vi kan «kaste våre sorger bakom vår rygg» som det heter i drikkevisen eller på mer maritimt vis «kaste våre fortøyninger på land og i vann» slik de gjør det i Italia. Så setter vi kursen mot Baleares (Menorca/Mallorca/Ibiza). Da kan alle de nysgjerrige og eventyrlystne, alle de som har brukt opp sin ferie og som drømmer om mer, de lidenskapelige seilerne eller enhver landkrabbe følge oss på bloggen min som herved er vekket til live etter lang tids dvale.   

Fortsatt god sommer til alle gode venner.

Bijou får et etterlengtet facelift på verftet

Endelig vann under kjølen i forrige uke



Litt å gjøre før start